Men vart hittar jag långa dragkedjor? Här i Sverige eller utomlands. Och hälst på nätet!!
Moderatorer: Hell Cat, Bina, corona, Asia, Ponyo, Tyche, April

Delfinen_78 skrev:Stoff & stil har ett par olika ganska kraftiga dragkedjor som är relativt långa och som jag skulle kunna tänka mig kan fungera till åkpåse
- ett tvåvägs, delbart blixtlås i längder upp till 100 cm. Finns i svart & vitt för 29.95.
- vanligt, delbart blixtlås i längder upp till 80 cm i massor av färger för 19.95,
- svarta delbara med tänder som antiksilver/antikguld i längder upp till 80 cm för 22.95
- ej delbara i vit, svart, röd & marin för 14.95 (längder upp till 70 cm)
Man kan beställa på nätet via deras beställningsformulär http://www.stoffochstil.se/odefault.htm men tyvärr kan man inte hitta igen varunumren på nätet utan måste slå upp dem i katalogen.
Skicka ett PM med vad ni är intresserade av för något så kan jag slå upp varunummer i katalogen åt er.

Lycklig mamma till mysigaste D född i mars 2006
, härligaste V & goaste S födda i oktober 2009

Mamma Eli skrev:Jag skulle vilja ha en lång dragkedja till min åkpåse och såg att man kan köpa per meter på Quiltbiten. Undrar då om det är möjligt att göra den öppningsbar från båda hållen eller om det bara går från ena?

Mamma Eli skrev:Vad bra Lena att du frågade - är också i färd med att sy en åkpåse, men till babyskyddet. Var i färd med att använda två kortare istället för en lång, en på vardera sida, när jag fick för mig att kolla här.Som du skriver, vilket bra ställe, man får svar på allt!
Hur gör du din påse? Material? Fodrar du den?
P.S.
Ser att det inte står Hoppediz Kairo vid ditt namn längre - hoppas du fick den såld!

lenaj skrev:Ja, Tunisen är såld. Så nu håller jag på och funderar över vilken sjal eller MT jag ska skaffa mej...

Delfinen_78 skrev:Jag var inne och tittade på den dragkedja som Quiltbiten säljer, men jag tycker att den verkar vara för "klen" för en åkpåse (bedömt enligt bilderna), jag skulle nog föredra en lite kraftigare dragkedja för det ändamålet . Den dragkedjan de har där tror jag dessutom endast går att få öppningsbar från ett håll.
De dragkedjor som jag räknade upp från Stoff & Stil är de som jag skulle kunna tänka mig att använda till en åkpåse. De har ju en som är öppningsbar från båda håll (den översta i min uppräkning)

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst