Är det någon som har ett mönster på lager eller som vill bolla lite idéer?
Vad tror ni, är det lättast att virka runt, runt på en gång eller platt och sedan sy ihop?
Och hur får jag till spetsarna?
Moderatorer: Lin, Bina, kajsa kavat, Mia, Isanna, April

har inte hennes mönster men hittade bla detta:

naimiez skrev:Mamma hade en virkad brudkrona när hon gifte sighar inte hennes mönster men hittade bla detta:
http://web.telia.com/~u86423857/brudkrona.htm

florin skrev:

Maerion skrev:Åh, jag är också intresserad! Min N vill ha en krona, men jag vill inte köpa en ful som bara är rosa och går sönder.
Vi kanske kan virka ikapp.
Fota jättegärna florin!

Maerion skrev:Tjusig florin! Men nästan som en bröllopskrona va? Det kasnke ni andra menade, jag tänkte mig typ en gul enkel kungakrona för lek.En som man kanske kan stoppa lite med vadd.

puppan skrev:Maerion skrev:Tjusig florin! Men nästan som en bröllopskrona va? Det kasnke ni andra menade, jag tänkte mig typ en gul enkel kungakrona för lek.En som man kanske kan stoppa lite med vadd.
Jag har nog tänkt mig en rak virkad med spetsar/uddar upptill. Lite som när man ritar en krona.![]()
Och sedan strärka den när den är färdigvirkad.

florin skrev:puppan skrev:Maerion skrev:Tjusig florin! Men nästan som en bröllopskrona va? Det kasnke ni andra menade, jag tänkte mig typ en gul enkel kungakrona för lek.En som man kanske kan stoppa lite med vadd.
Jag har nog tänkt mig en rak virkad med spetsar/uddar upptill. Lite som när man ritar en krona.![]()
Och sedan strärka den när den är färdigvirkad.
Men till en sån behöver man väl eg inget mönster?
Säger jag som är nybörjare och inte vet nåttBörjade virka för några dagar sedan

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst